Domo B3955

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Domo B3955 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Bosvrouwtje. 12-07-2020

Groot scherm , Makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Domo B3955

De eerste broden waren heel goed. Maar nu wil ik weer bakken en hij draait niet meer.
De deeghaken bewegen niet meer. Ik heb er maar 7 broden mee gebakken.
De kleine vormen heb ik niet eens gebruikt.

Erik_01 26-04-2010
Geschreven voor: Domo B3955

Afgelopen zaterdag deze machine aangeschaft. Ik heb nu een aantal machines gehad. De laatste liet mijn zekeringen springen dus gebruik ik maar niet meer. De Domo B3955 is duur en ik verwachtte dan ook dat hij goed is. Helaas kan deze machine niet kneden en dus geen brood maken. Ook de mooie RVS coating liet gelijk na uitpakken los en het logo zit er gekruld op.
Er is geen 'quick dough' programma op om pasta deeg te maken. Geeft ook niet want kneden kan ie toch niet. Gaat deze week nog terug naar de winkel. Ben bang dat de motor de volgende keer gewoon doorbrandt.

hilde47 09-09-2009
Geschreven voor: Domo B3955

Wonderlijk dat de gebruikers zó verschillend oordelen over deze Domo. Ik bak al sinds 10 maanden dagelijks met deze machine (zie ook eerder review). Het gaat met de grote bakvorm moeiteloos. De kleine bakvormen mengen niet vanzelf, dus dat is 5 minuutjes met een dunne pollepel helpen. Daarna gaat het prima. Voordeel:bruin en wit tegelijk!

Alle soorten brood bak ik met de Soezie-mixen van de landwinkel, van Frans krokant wit (favoriet bij mijn kinderen) of volkorenbruin, al dan niet met pitten.Allemaal op programma Normaal , 3.05 uur.

Belangrijk is dat ik de bakvorm met haken in de week zet na het afkoelen. Dan worden de pinnen en de haken echt schoon. Als er kruim blijft zitten, bevestigen ze zich niet goed.
Ook de volgorde van de ingrediënten wijzig ik nooit: eerst water en boter, dan meel, en dan gist en zout.

Eén bevestigingsklemmetje (rechts en links van de vorm)
brak onlangs af, na 9 maanden trouwe dienst. Via de winkel kreeg ik binnen een week twee klemmetjes, kosteloos. Mijn vorm is na 10 maanden dagelijks gebruik bijna versleten: de teflonlaag is gesleten. Een nieuwe vorm is 24 Euro, en dan kan ik weer héél lang vooruit.

Ik blijf mij afvragen hoe de grote verschillen in goede machines en vaak defecte machines kunnen ontstaan...

Soff. 02-09-2009

Beste
Voor mijn verjaardag begin september 2008 kreeg ik van de kinders een bakoven DOMO B3955 als geschenk, dit is nu reeds mijn derde bakoven DOMO, nog nooit ben ik zo ontevreden geweest over de vorige toestelen,die oven kan nammelijk geen volkoren brood bakken, een wit brood kan hij, maar wij eten zelden wit brood,ik bracht deze oven al 2 maal terug voor nazicht, maar telkens krijg ik te horen, dat ik geen brood kan bakken, dat ikzelf iets verkeerd doe of dat ik verkeerde ingrediénten gebruik, die oven durf ik nu niet meer binnen te brengen, ik bak al heel lang mijn brood zelf maar nu moet ik noodgedwongen mijn brood gaan kopen bij de bakker terwijl ik hier sta met een heel dure bakoven, telkens ik hem zie staan word ik razend.De kinders zijn erg gegeneerd dat ze mij zo'n slechte kado gegeven hebben voor mijn verjaardag. ik hoop dat zulke ovens zo snel mogelijk uit de handel worden genomen.
Dat is mijn ervaring , ik ben een zeer ontgoochelde vrouw.

dmc 07-04-2009
Geschreven voor: Domo B3955

ik bak al 15 jaar mijn brood met een broodmachine ,dit is mjn 3 de domo machine dat ik aankoop,helaas is deze niet zoals verwacht,in de kleine bakvormen wordt het deeg niet gekneed zoals het moet ik moet er de ganse tijd bij staan en zelf helpen bij het mengen anders mengt de bloem met de andere ingredienten zich totaal niet,met de grote bakvorm totaal geen probleem,machine is nu ongeveer 2 1/2 jaar oud en het lcd licht is reeds stuk moet nu heel goed kijken om te zien in welk programma die staat,om een goedgerezen brood te verkrijgen moet ik na 1 x kneden de machine afduwen en laten rijzen tot aan de rand en dan terug leten afbakken via stand 10 als ik dat niet doe dan valt mijn brood altijd in,1 van de bevestigingshaken voor de bakvorm vast te klikken is reeds afgebroken door de hitte,de machine begint ondertussen ook al een hels kabaal te maken,ben zeker niet tevreden over de prijs kwaliteit van deze broodbakmachine

ernest35 24-02-2009
Geschreven voor: Domo B3955

De Broodmachine 3955 was mijn slechtste aankoop van 2008 en iedereen mag dit weten...

2 maanden na de aankoop van de broodmachine waren de kneedhaken reeds stuk gedraaid (niet door overbelasting of dergelijke). Heb sinds 8 maanden reeds 3 paar kneedhaken versleten aan 12€ per paar. Na 6 maanden was de motor stuk en hebben we 1 maand moeten wachten om een werkend toestel terug te krijgen.

Terug kneedhaken moeten bestellen via de winkel in december... 2 weken na de bestelling kregen we een brief in de bus om exact te omschrijven welk type broodmachine, weer 2 weken wachten tot dat de winkel een seintje gaf om het te komen ophalen.. maar bleek dat er 2 paar verkeerde kneedhaken zaten in de verkeerde verpakking (??)... terug 2 weken wachten en eindelijk waren de juiste kneedhaken terug aangekomen... maar nu passen ze weer niet bij de oude (grote) bakvorm (!) en zijn we verplicht om nogmaals een bakvorm van 24€ aan te schaffen.

Resultaat: 155€ broodmachine / 4x12€ voor de kneedhaken en 24€ voor de bakvorm = 227€ op 1 jaar met bijna 3 maanden inactiviteit. ...

Mijn besluit staat vast: Geen DOMO meer voor mij.

hilde47 08-01-2009
Geschreven voor: Domo B3955

Het is een zeer goed apparaat. Ik bak sinds eind november dagelijks brood voor mijn gezin. Grote of twee kleinere, wit, lichtbruin, brioche, donkerder... Mooie en lekkere broden. Voor alledag heb ik inmiddels de voorkeur voor de dubbele bakvorm: deze boterhammen passen in de broodtrommels voor school.
Ik koop meel in grotere hoeveelheden, in zakken van 2,5 kilo.Dat gaat in een box, samen met de gist.Er kunnen dan twee soorten meel in de box. Mengen van wit en tarwe is zo gemakkelijk te doen, zonder overal halve pakken en meelstuif.
De tabellen op die pakken komen niet overeen met de tabellen in het Domo-boekje. Er zitten namelijk toevoegingen in het meel. Dat is even uitproberen.
Wat een aanrader is: zoet witbrooddeeg maken met de deegtoets. Dan van het deeg bolletjes maken . Deze op een bakvorm in een bloem leggen. kort(20 min) bakken in de oven.
Ik ben zeer tevreden en de gezinsleden met mij!

JF 29-12-2008
Geschreven voor: Domo B3955

Hebben op 24 okt 08 deze machine gekocht. Na ongeveer 10 broden gaf die er de brui aan. De aandrijving in de bodem, die de kneedhaken in de bakvormen in beweging brengt, was kapot. Van de verkoper meteen en zonder discussie een nieuwe gekregen. Op 01 dec 08 1 brood mee gebakken, daarna weer kapot, zelfde euvel (nu door de elektronika die de aandruiving stuurt). Wachten nu tot we ons geld terugkrijgen van de verkoper. Kopen daarna zeker geen Domo meer.

Bakt wel lekker brood als je eenmaal de juiste doseringen onder de knie hebt.

Conclusie: op 6 weken tijd 2 maal defect. Wat een geluk dat we nog garantie hadden op de machine!

pa.ruben 28-12-2008
Geschreven voor: Domo B3955

Eindelijk een goed apparaat, in de vorm van een broodbak machine, dit is inmiddels mijn derde broodbakker en ik kan wel zeggen de beste ook. Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die klagen over dit toestel, gezien het feit dat andere machines nogal eens een broodje of tien verpesten per jaar, en deze dus nog niet een brood per jaar slecht bakt. Ik bak ongeveer zo'n 30 broden per jaar met verschillende soorten deeg en op verschillende manieren, maar nog niet een keertje dat de machine het heeft af laten weten of dat het brood te droog, te nat of ingezakt was. Absoluut een top product, kost een paar centen maar daar heb je dan ook wat voor ! ( Ik werk in een blik drukkerij, en ben dus geen medewerker van deze fabrikant !?!

guy lauwe 06-08-2008
Geschreven voor: Domo B3955

ik heb de 3955 nu 6 maanden kneden doet hij goed ,maar bij de duurzaamheid heb ik vragen ik ben al 4 x in panne gevallen. mijn domo is aangekocht met een garantie van 3 weken als rechtstreeks met domo (linea)gaat het sneller spijtig genoeg kan dit niet meer als consument.
De meeste problemen heb ik gehad met de kneedhaken maar ook de bakvorm is vervangen ennu zijn bijde bevestegingsklemmen van de bakvorm stuk

Frederik3 14-05-2008
Geschreven voor: Domo B3955

De elektronica werkt incidenteel niet goed. Dan moet je met de hand (programa 10) verder afbakken.
Met de kleine vormen krijg ik nog het beste resultaat.

roger de clercq 26-10-2007
Geschreven voor: Domo B3955

Lang getwijfeld tussen panasonic en domo.Zeker geen spijt dat het de domo 3955 is geworden.Nog geen enkel mislukt brood gehad.En een zeer overzichtelijke display.Ook zeer intressant is dat er twee broodvormen bijgeleverd worden .Een voor een groot brood en een voor twee kleine broden.In geval dat er een stuk is kan men nog voort bakken met de andere.